10 kwietnia 2022

„Fraszki nieprzepłacone, wdzięczne fraszki moje!”

 

Tak o swojej twórczości napisał Jan Kochanowski. Jego wysoką ocenę podzielają urzędnicy ministerstwa edukacji, którzy od niepamiętnych czasów każą polonistom uczyć dzieci o Kochanowskim. Uczymy się więc o fraszkach.

A gdy już się nauczymy, będę sprawdzać, ile zapamiętaliście. Tym razem każdy może przewidzieć, na jaką ocenę zasłuży, a nawet sam sobie tę ocenę wcześniej wybrać. Obejrzyjcie wymagania w poniższej tabeli:

Na dwójkę…

Na trójkę…

Na czwórkę…

Na piątkę…

Na szóstkę…

recytujesz z pamięci  fraszkę „Na zdrowie” z małymi podpowiedziami nauczyciela.

umiesz to, co na dwójkę

+

wyjaśniasz, co to jest fraszka

+

wskazujesz epitet

recytujesz z pamięci fraszkę „Na zdrowie” bez pomocy nauczyciela


+

wyjaśniasz, co to jest fraszka

+

wyjaśniasz terminy: epitet, archaizm, puenta, wskazujesz przykłady we fraszkach

umiesz to, co na czwórkę

+

wskazujesz w tekście anaforę i apostrofę


umiesz to, co na piątkę

+

recytujesz z pamięci dowolną inną fraszkę dłuższą niż dwuwersowa

+

wyjaśniasz, co to jest wiersz sylabiczny, średniówka





Trudo Ci przychodzi uczenie się wierszy na pamięć? Pomóż sobie – kliknij tutaj.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz