Tak o swojej twórczości napisał Jan Kochanowski. Jego wysoką ocenę podzielają urzędnicy ministerstwa edukacji, którzy od niepamiętnych czasów każą polonistom uczyć dzieci o Kochanowskim. Uczymy się więc o fraszkach.
A gdy już się nauczymy, będę sprawdzać, ile zapamiętaliście. Tym razem każdy może przewidzieć, na jaką ocenę zasłuży, a nawet sam sobie tę ocenę wcześniej wybrać. Obejrzyjcie wymagania w poniższej tabeli:
Na dwójkę… |
Na trójkę… |
Na czwórkę… |
Na piątkę… |
Na szóstkę… |
…recytujesz z pamięci fraszkę „Na zdrowie” z małymi podpowiedziami nauczyciela. |
…umiesz to, co na dwójkę + wyjaśniasz, co to jest fraszka + wskazujesz epitet |
…recytujesz z pamięci fraszkę „Na zdrowie” bez pomocy nauczyciela
+ wyjaśniasz, co to jest fraszka + wyjaśniasz terminy: epitet, archaizm, puenta, wskazujesz przykłady we fraszkach |
…umiesz to, co na czwórkę + wskazujesz w tekście anaforę i apostrofę
|
…umiesz to, co na piątkę + recytujesz z pamięci dowolną inną fraszkę dłuższą niż dwuwersowa + wyjaśniasz, co to jest wiersz sylabiczny, średniówka
|
Trudo Ci przychodzi uczenie się wierszy na pamięć? Pomóż sobie – kliknij tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz